2014. szeptember 1., hétfő

Kell-e a fekete ruha ?



Nos, én egyértelműen azt mondom, -  és ha te hagyományosan gondolkodsz, az is lehet, hogy talán elítélsz engem emiatt - hogy nem.

Nem szükséges a fekete szín viselése, mivel ez szerintem csakis azt fejezi ki, hogy alkalmazkodsz a külvilág elvárásaihoz, viszont a valódi gyásznak, a szívedben megbújó fájdalmas érzésnek ehhez semmi köze.

A gyász a te magánügyed, miért is kellene vadidegen embereknek, akik semmit nem tudnak rólad, a tudtára adni, hogy te most éppen mit élsz át?
Ez kicsit olyan, mintha egy táblát akasztanál a nyakadba: "Most én éppen gyászolok"

Én mindig azt gondoltam, hogy a gyász belső dolog, senkinek, pláne idegeneknek semmi közük hozzá. Viszont ha neked fontos, hogy mások is lássák, hogy esetleg kérdezgessenek, sajnáljanak, és együttérzést mutassanak ( valódit vagy hamisat ) - akkor természetesen viseld a feketét.
De csakis akkor, ha valóban neked ez okoz megnyugtató érzést.

Őszintén szólva én nem jártam feketében, és ettől egyáltalán nem éreztem úgy, hogy elveszített páromat ettől kevésbé szeretném, kevésbé volt fontos nekem.
Nem jártam természetesen harsány színekben, mellőztem egy jó darabig a pirosat, sárgát, stb, de hordtam kéket, sötétlilát, fehéret, barnát, szürkét és ezeknek különböző árnyalatait.

Ne fogadd el azt a nézetet, hogy a fekete a gyász színe, és ha te nem hordod, hát akkor te már biztos nem is szeretted a párodat. Nem így van! 
Egyébként is , a gyász színe országonként változó.


Pl. Kínában, Japánban, Indiában fehér a gyász színe.
Egyiptomban és Burmában a sárga.
Etiópiában a föld színe, a szürkés barna, míg Szíriában, Iránban vagy Örményországban a mennyországot jelképező kék a gyász szín.
Dél-Afrikában pirossal gyászolnak,  
India egyes részein barnával.
Thaiföldön a nők lilában gyászolják meg elhunyt férjüket. 
Valaha Európában is sokáig fehér volt a gyász színe, csak később alakult ki a fekete .
A fehér szín a legtisztább, legártatlanabb és legőszintébb érzéseket képes kifejezni, tehát tökéletesen alkalmas szerettünk „gyászolására”. 


Egy segítő, lélekmelengető könyv neked, ha éppen gyászolod elveszített párodat:
http://undergroundbolt.hu/szeress-engem-odaatrol

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése