2013. március 26., kedd

Lelki fájdalom ellen ez a legjobb gyógymód...






Amikor gyászba borul lelked, bánatosan jössz-mész, és egész nap csak a magad lehangoló gondolataival vagy elfoglalva, akkor erre van egy igen hatásos segítség.
AZ, HA TE NYÚJTASZ VIGASZT VALAKINEK

Ez is saját tapasztalat.
Amikor leginkább vágytam volna vigaszra, és egy pár együttérző szóra, amikor semmi más nem érdekelt, kizárólag  a magam nyomorúságos lelkiállapota , akkor "talált" meg , igaz, telefonon egy barátom, aki  
valósággal rám zúdította  - a magam gondjához képest szerintem kevésbé súlyosnak titulálható - lelki  nyomorúságának minden részletét.

Mivel együttérző és empatikus embernek tartom magam, nem vitt rá a lélek, hogy azt mondjam: "Ne haragudj, de az én bánatom most per pillanat ennél sokkal mélyebb és nyilvánvalóbb, mint a te szerelmi kapcsolatodból adódó kis nézeteltérésed. Azt meg tudod javítani, de az én veszteségem végleges és visszavonhatatlan".

Hát egyébként nagyjából ezekkel a szavakkal sikerült is "meggyógyítanom" őt, hiszen ő is - igaz, elég sokára- de belátta a helyzet visszásságát, és hogy talán nem nekem kellene őt vigasztalni...bár megtettem.
Viszont ami a legfontosabb tanulság ebből, az az, hogy amíg én az ő problémáját hallgattam, valahogy különös módon hirtelen ahhoz kezdtem el kapcsolódni. A saját bánatomra, gyászomra akkor nem gondoltam, mert az volt bennem, hogy nekem segítenem kell a barátomnak, mert neki most szüksége van rám! Nem lehetek önző, az nem vezet sehová.


Beleéltem magam a helyzetébe, és a tőlem telhető gondolatokkal igyekeztem segíteni neki. Hálás is volt érte, én pedig kicsit "kizökkentem" a magam alkotta bánatösvényből, kifelé tekintettem onnan, és megláttam, hogy rengeteg fajta bánat létezik, és mindenkinek a magáé a legfontosabb. Ez nem önzőség, csak ilyenek vagyunk.

Utána kicsit megkönnyebbültem, és érdekes módon a beszélgetés után is tovább hangolódtam a barátom gondjára, és hogy még hogyan tudnék neki segíteni!  Jó érzés volt, hogy kicsit mással is törődtem, és szerintem ez az igazi gyógymód.

Ha érzed, hogy másnak szüksége van rád, és te azt meg tudod neki adni, tedd meg, ezzel magadat is gyógyítod!  
Hiszen valahol egyek vagyunk, és tudod, hogy amit másnak adsz, azt magadnak adod. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése