2013. április 5., péntek

Készíts egy képmontázst párodról!



A gyásznak és a gyászolásnak módja egyénenként különböző, vannak jól ismert és alkalmazott szabályok, melyek könnyítik kicsit a gyász terhét.
Van viszont pár olyan dolog , "gyász-túlélési technika," amire az ember nem is gondolna, és ezek a módszerek legalább annyira hatásosak és vigaszt nyújtóak, mint a jól ismertek.

Ilyen például a képmontázs készítése, aminek tripla haszna van:

1.  Közben aktívan elfoglalod magad és nem merülsz
     el depressziódba, lelki bánatodba
2.  Miközben dolgozol a képen,  egy örömérzést is fogsz érezni
3. A végeredmény léleksimogató lesz.

Én elkészítettem ezt a páromról, körülbelül 1 héttel ezután, hogy meghalt. A mai napig kint van a falon, és igaz, hogy már pár év eltelt azóta,  a gyász érzésén túl vagyok, és egyedül sem vagyok már,de még mindig jó érzés ránézni erre a magam alkotta képre.

Mi is kell ehhez?

Először is vegyél egy nagy kartont, legalább egy A4-es méretűt, de akár vehetsz ennél nagyobbat is. Én nagyobbat készítettem.

Szedj össze olyan képeket a párodról, ahol legjellemzőbben saját magát adja, tehát amilyen az életében is volt, és amit a legjobban szeretett csinálni. Ha például imádott kirándulni, akkor olyan képeket keress, ahol ott jól érezte magát. Ha horgászott, akkor egy nagy kifogott hallal stb.
 A lényeg, hogy önmaga legyen, és a képen látsszon, hogy jól érzi magát!  Ez, miközben készíted a montázst, neked is jó, megnyugtató érzést fog okozni.

Ha megvannak a képek, akkor vágjál ki színes újságokból hozzá való "környezetet". Pl. kék eget, napfelkeltét, finom ételeket, állatokat, mindegy, csak olyanok legyenek, amiket a párod szeretett, és amiről tudod, hogy ott , abban a környezetben otthon van.
Én például páromat egy görög környezetbe "helyeztem" el, mert imádta Görögországot. Talán furán hangzik, de biztos vagyok benne, hogy odaföntről hálás volt nekem ezért a kényeztetésért...

Itt most a fantáziád, a kreativitásod kerül előtérbe, helyezd el a kartonon a képeket és ragasztgasd fel őket úgy, ahogy szerinted a legszebb. A végeredményt tedd olyan helyre, ahol jól láthatod, és naponta többször a szemed elé kerül.
Remélem, te is azt a megkönnyebbülést fogod érezni, amit én, abban a tudatban, hogy Ő most egy nagyon szép helyen van, és jól érzi magát.

Tanácsolom, hogy próbáld ki ezt a módszert, mert nekem legalábbis nagyon nagy vigaszt és lelki békét, megnyugvást nyújtott még legnagyobb gyászom , egyedüllétem közepette is.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése