2014. augusztus 21., csütörtök

Amikor gyászod még nagyon friss


Ha most ,ezekben a napokban, vagy hetekben veszítetted el párodat és hirtelen egyedül maradtál, akkor nagyon fontos, hogy a sokkszerűen ért hirtelen eltávolodást  egy kicsit megkönnyítsd, egy kicsit kompenzáld.

Nagyon jó módszer erre az, ha kiteszel a lakás különböző helységeibe fotókat az eltávozott párodról.
Én is ezt tettem, amikor ő egyik pillanatban még ott volt, a másikban pedig....


Szinte magamon kívül , kapkodva kerestem az albumban különböző fotókat, melyen vagy ő volt, vagy együtt voltunk.  Kitettem a lakás különböző helyiségeibe, mindenhová: a fürdőbe, hogy lássam, amikor zuhanyozom és készülődök. A konyhában, hogy velem legyen, ha főzök, az étkezőbe, hogy együtt együnk, és a szobába a legtöbbet, minden polcra és a falra is...

Ez némileg megnyugtatott, mert valahogy ettől úgy éreztem, még ott van velem, oldja az egyedüllétemet
( valójában ott is volt láthatatlanul ) -  és egy kicsit így még valóságosnak tűnt a hirtelen semmivé foszlott  közös életünk.
Akkor is használ ez, ha most azt gondolod, ez csak egy önámítás, egy hamis érzet, egy illúzió.
Lehet, hogy az, de a végső cél az, hogy a lelkedben lévő heves és mély  fájdalmad legalább egy icipicivel csökkenjen.
Hidd el, próbáld ki, megvan az ereje.



A gyász fájdalmának csökkentésére és feldolgozására van még sok lehetőség, melyet személyes vonatkozású könyvemben részletesen leírok: 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése